Ny Kristen intervju med Sacramento Bee

För att möta Kristen Stewart är att vilja försvara henne ...

En ung snygg 22, hon praktiskt taget fortfarande en unge. Hennes funktioner visas ännu mer känsliga än de gör på skärmen, och hon är saknar skryt, trots den svarta skinnjacka hon bär för en intervju om "On the Road". Filmen anpassar den klassiska 1957 Jack Kerouac roman spåra spänning-och sanning -söker upplevelser av Kerouac och hans efterkrigs Beat Generation kompisar nonkonformistiska.

Stewart är entusiastisk, samvetsgrann och med, att diskutera hennes karaktär, Marylou - fiktiva stand-in för Lu Anne Henderson, tonårs hustru Kerouacs musa, Neal Cassady - i "On the Road" som idag startar en tre dagars körning på Sacramento s Crest Teater och finns tillgänglig på video on demand.

"Hon var mycket lika del"  av väg resor som inspirerade Kerouac roman, sade hon i Henderson.  "Hon var en formidabel partner för (Cassady). Hon var hans motsvarighet i den sortens galna liv. "

Stewart först vid sig till projektet vid 17, efter att hon träffade regissören Walter Salles ("The Motorcycle Diaries") för att diskutera spela Marylou. Hon hade läst romanen vid 15. Dess historia om nyfikna ungdomar att hitta likasinnade talade med henne, sade Stewart.

"Vad jag älskade om boken är att (det krönikor) en ålder när man sorts få titta upp och du får välja din omgivning",  sade hon.  "Du får hitta de människor som chockera dig och även göra dig medveten av dessa saker om dig själv som chockera också och överraska dig. "

När hon diskuterar denna passion projekt, kommer Stewart aldrig ut som tystlåten, sulky eller nedslagen, som hon kan i TV-intervjuer. Det är svårt att förena detta trevliga ung kvinna med den som drar Lohan-esque nivåer av förakt i bloggosfären, även om hennes rykte är inte en av hårt festande överskott eller tårar rättssalen.

Men hon gjorde stjärna i fem "Twilight"-filmerna, som tjänade mer än $ 3 miljarder i hela världen till biljettkassan och inspirerade en fandom som rekord någon annan i besatthet sina stjärnor.

Intensiv granskning och kritik blev oundvikligt, och sällan har en filmstjärna varit mindre lämpade för det. Stewart verkar verkligen obehagligt i rampljuset. När uppmärksamheten mot henne börjar inkräkta på hennes privatliv, kan hon inte falska är OK med det, sade hon.

"Jag kommer aldrig att buga till media intrång" , förklarar hon. Men hon ler när hon säger det. Och hon är bra att göra tryck  "när det är vettigt - när det finns sammanhang"  sade hon.  "Jag har inga problem att sitta här och prata om" On the Road "eller Walter (Salles) eller" Twilight ". "

Men bara i fall, har hon omgjordade sig för dagens intervju med ett par Allen Ginsberg-esque sköldpadd glasögon. De är inte recept, erkände Stewart, grinande och lite förlägen.

"De är bara typ av ett extra lager, när du känner dig trött,"  sade hon.  "Jag avundas människor som faktiskt behöver dem, eftersom jag inte vill att folk ska tro jag är en posör eller något. Det är bara ett extra lager av "få ut av mitt ansikte." "

Som en stager av små, dagliga uppror kan Stewart avser Kerouac, Cassady, Ginsberg och särskilt till Henderson, roman och filmens kvinnliga representant för Beat Generation kön, droger och jazz-baby-jazz grundsyn.

Stewart forskat hennes karaktär liv ordentligt, lyssna på inspelningar av Henderson och möte med Henderson dotter. Stewart sa att hon skulle vilja skingra någon idé att Henderson var en sårbar siffra i takt pojkarnas klubb. Hon var lika sexuellt äventyrlig och engagerad för counterculture sysselsättningar som den berömda glupsk Cassady (fictionalized som Dean Moriarty och spelas av Garrett Hedlund i filmen).

"Jag ville inte bara vara stämning,"  Stewart säger att forska hennes karaktär.  "Det var alltid" Vad är hon får? Vad hon ge upp? Är hon tas ifrån? Och jag måste säga, efter att ha lärt känna sin dotter och lyssnade till de band ... det var inget man kunde ta från henne. Hon erbjöd det, och hon började bli så mycket i gengäld. "

Henderson var "före sin tid med 20 eller 30 år", säger regissören Salles, i San Francisco med Stewart.

Men vissa fascination är tidlösa, och tusentals unga Stewart fans som aldrig hört talas om Kerouac utan tvekan kommer att komma fram till "On the Road" genom att googla "Kristen Stewart naken."

Spela en sprudlande libertin betyder kläderna lossnade.

"Det finns inte så många manus eller projekt som du stöter på och gå," bara det inte kan göras utan den, '"  Stewart sa. Återstående klädd i kulisserna i fråga  "skulle ha varit riktigt oärligt och rädd. Alla (väg) måste vara ogenerat själv och sprawlingly impulsiv, och det måste fira livet på alla sätt, och det är inte genom att täcka upp. "

Salles sade Stewarts agerar också tänjer gränser.

"Hon ständigt försöker nå bästa prestanda hon kan ge i varenda ta, och det är något jag tycker beundransvärd,"  Salles sagt.

Salles träffade Stewart efter två vänner - regissören Alejandro González Iñárritu och film kompositören Gustavo Santaolalla - ". Into the Wild" gormat om henne efter att ha sett en tidig screening av Sean Penn 2007 film i "Wild" Stewart spelar en tonåring som delar ett band med Emile Hirsch vandrare.

"Jag förstod helt varför de hade varit så påverkad av henne, eftersom det inte finns något helt magnetiskt i Kristens agerar i" Into the Wild ","  Salles sagt.

Salles avvecklas på Stewart för Marylou rollen då, men det tog år att säkra finansieringen av "On the Road" skjuta för vilken genomkorsas Montreal, New Orleans, San Francisco och Sacramento-San Joaquin Delta staden Locke (se faktaruta) att försöka fånga de Vispa karaktärernas resor.

Stewart sa att hon nu uppskattar fördröjningen, eftersom hon inte var redo vid 17 eller 18 för rollen är racier aspekter. Eftersom projektet satt på sparlåga, blev Stewart ett känt namn genom "Twilight" filmer och även visade utbud genom att spela verkliga rocker Joan Jett i "The Runaways".

"Hennes arbete i oberoende biograf är mycket driven av tecken som går in outforskade territorier och gränser Trespass som inte omedelbart accepteras av kulturen av tiden,"  Salles sagt.

Stewarts levande, solkysst Marylou erbjuder en skarp visuell och filosofisk kontrapunkt till Bella, hennes mörkhårig, blek Pacific Northwest jungfru-tills-gift och människa-till-vampired "Twilight" hjältinna. Men ingen Stewart roll är en reaktion på någon annan, sade hon.

"Jag dras väldigt naturligt och mycket intuitivt till allt jag har gjort, inklusive mina kommersiella filmer,"  sade hon.  "Jag tror att det är samma sak för dem (" On The Road ") tecken och de människor som inspirerade dessa tecken. De försöker inte att göra ett uttalande nödvändigtvis. Vid ett tillfälle såg de uppenbarligen att det de gjorde var ett uttalande. Men i början var de är bara vilka de var. "

Stewarts egen personlighet kvar i utvecklingsstadiet, eftersom det gör för alla i hans eller hennes tidiga 20-talet.

Med "Twilight"-filmerna komplett, och efter så mycket fokus på privatliv också oupplösligt knuten till koncessionen verkar Stewart vara på väg in ett nytt kapitel.

Eller åtminstone att hon kan vara. Stewart kommer inte buga till någon berättelse för sig själv.

"Jag antar att om jag klev utanför mitt eget liv och såg på den, kan du sätta ett bokmärke i," Åh, det är en bra tid att sätta kapitel 3, '  "sade hon.  "Men när du faktiskt lever det, inte . Jag gör inte saker för påverkan. Jag har aldrig kunnat gå utanför min karriär, eller speciellt mitt liv - och du bör aldrig någonsin förväxla de två - och forma det som det är här formbara sak "

Källan


Kommentarer

LÄS INNAN DU SKRIVER:
* Det finns unga läsare så vårdade ord.
* Jag gör mina egna desiger.
* Jag har INGEN kontakt med Kristen eller Rob.
* Vill du göra affilate byte? Mejla/skriv en kommentar.
* Du är aldrig anonym, alla har en IP-adress som kan spåras.
* Tipsa gärna om blog awards/ tävlingar.
* Nu kan du kommentera.


Ditt namn:
Komma ihåg??

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentaren:

Trackback

slide show