intevrju om cosmopolis med Rob

Där du bekant med Don DeLillo roman?

 

''Nej. jag hade läst några av hans romaner. Första jag läste manuset att David Cronenberg skickade mig och sedan romanen. En är otroligt trogen till den andra, på ett sätt som det verkar omöjligt, för en roman som verkade omöjligt att anpassa. Men även innan du läser boken, vad jag var mest imponerad var spänningen utan release och snabb rytm av skriptet.''

 

 

Vad fångat din uppmärksamhet mest om filmen?

 

''Cronenberg, uppenbarligen. Jag har agerat i andra filmer och icke av dem nått vad jag förväntade mig att arbeta med honom skulle vara. Han gjorde ingen besviken... 

 

Jag visste att det skulle vara mycket kreativa och att det skulle vara en autentisk upplevelse.

 

Och jag var också mycket lockade till prosa i skriptet, liknar en lång dikt. Och en mystisk dikt också. Vanligtvis, när du läser ett manus, vet du mycket snabbt vad handlar det om, där är det går, hur ska det gå; även om det finns oväntade eller sofistikerade vändningar, eller rita inversioner. Men denna gång var det helt annorlunda, ju mer jag läser, det minsta jag kunde imagive där det skulle och jag ville vara en del av det ännu mer. Det kan inte vara förpackad i någon film genre,  står som den har egen.''

[Klicka här för att läsa hela intervjun]
 

 


Kommentarer

LÄS INNAN DU SKRIVER:
* Det finns unga läsare så vårdade ord.
* Jag gör mina egna desiger.
* Jag har INGEN kontakt med Kristen eller Rob.
* Vill du göra affilate byte? Mejla/skriv en kommentar.
* Du är aldrig anonym, alla har en IP-adress som kan spåras.
* Tipsa gärna om blog awards/ tävlingar.
* Nu kan du kommentera.


Ditt namn:
Komma ihåg??

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentaren:

Trackback

slide show