Ny Robert intevju med Pulimetro

 

Killen från Twilight i en respekterad filmregissör David Cronenberg, hur gick det till? I filmen Cosmopolis, som hade sin världspremiär på filmfestivalen i Cannes 2012, spelar Pattinson en New York miljardären som driver en limousine, inleder en odyssé som inkluderar vapen och kön.

Vi frågade personligen framgångsrika "Vampire" på denna oväntade vändning i sin karriär.

Twilight och David Cronenberg. Två mycket olika världar. ? CosmoPolis är en ny början i din karriär?
Det faktum att ha varit i Cannes som representerar den här filmen var underbar. För en ung skådespelare som jag som älskar bio, är Cannes en viktig och en av de enda som ser filmen som konst. Visst, för min karriär, är början på något nytt. Rekord Cosmopolis gav mig förtroendet att fokusera på projekt som verkligen intressera mig. Tror du alla unga skådespelare drömmer om Cannes? Kanske inte förrän den dag då din film är vald. I USA, har inte mycket täckning Cannes men i London där jag började, är enorm. Det märkligaste är mängden människor som applåderar filmen i slutet. I USA, människor går inte bra film krediter visas på skärmen.


* Tydligen du är ett fan av Cronenberg. Är det sant att du skrev på kontraktet utan att läsa manuset först? *
Absolut. Min agent frågade om jag var beredd att vara i nästa film av David och jag sa ja utan att tänka. När jag läste manuset hittade jag fantastiska Cosmopolis. Från första gången jag såg honom kände jag en anslutning, som om manuset hade sökt mig.

Cronenberg inte provspela. Han sa att han ville se var filmen filmades under. Är du inte rädd att?
förstå hans skäl eftersom det är ett mycket komplext scenario som kan tolkas på olika sätt. David sa inte så mycket om vad han ville. Vi hade ett litet samtal och ingenting mer. Jag minns att jag satt i mitt hotellrum två veckor innan inspelning och säger till mig själv: "Min Gud." De första dagarna var jag livrädd. Han satt i limousinen med ingenting att göra och om att kräkas. Men hans lag lugnade mig och berättade att han aldrig vet vad han vill egentligen, du behöver bara tid att känna saker. Till slut var takten intensiv.

Hur var scenen där en läkare kontrollerar prostata du?
fem minuter innan inspelningen började, sade David. "Jag vill att botten av dina kulor på toppen av ramen . "På den tiden, jag trodde jag skulle göra allt som den här mannen frågade mig, men då jag var tvungen att gå och säga att jag inte skulle kunna. Han tog det väldigt bra. Vad kom ut var en mycket märklig scen. Jag försäkrar er inte att se något liknande snart. Don DeLillo bok som filmen bygger skrevs före 11 september-attackerna och finanskrisen. Men de nuvarande dilemman inför tecken. Var du tvungen att anpassa din karaktär så att det ser mer samtida? är inte något som vi gjorde med flit. Många saker hände medan vi spelade in. Förflyttningen av "upprörd" som rockade Wall Street, till exempel hände medan vi filmade scenen för upplopp. Till en början såg jag inte Cosmopolis som en bild av verkligheten, utan som en dikt. Men när det är avgörande för den finansiella världen, saker förändras. Personligen har jag aldrig investera pengar i någonting. Det är ingen mening.


Din nästa film kommer också att vara med David Cronenberg som regissör?
Ja, men vet inte exakt när inspelningen börjar. Vad jag vet är att det kommer att bli första gången som David kommer att göra en film i Amerika, närmare bestämt i Los Angeles, och filmindustrin, ser ut att bli en mycket märklig film. Tills den anländer, arbetar vi i Australien filma The Rover med David Michod och Mission: blacklist med franska regissören Jean Stéphane Sauvaire. Det handlar om sökandet efter Saddam Hussein, en militär utredare kommer. I sanning, ville vi skjuta i Tikrit, i Irak självt, trots hur komplicerat det är. Men jag har 26 år och är den typ av risker som de vill ha. Någon måste.

Källan
Texten är översatt via Google translate.

Kommentarer

LÄS INNAN DU SKRIVER:
* Det finns unga läsare så vårdade ord.
* Jag gör mina egna desiger.
* Jag har INGEN kontakt med Kristen eller Rob.
* Vill du göra affilate byte? Mejla/skriv en kommentar.
* Du är aldrig anonym, alla har en IP-adress som kan spåras.
* Tipsa gärna om blog awards/ tävlingar.
* Nu kan du kommentera.


Ditt namn:
Komma ihåg??

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentaren:

Trackback

slide show