Ny/Gammal Kristen intvervju med Fotogramas

Kristen Stewart, en tjej som andra:
Den Kristen Stewart vi träffades i Cannes på premiären av "On the Road" är annorlunda. Djärvare, mer fritt. Och hon inte avstår från sin berömmelse. Hon vet vad som är orsaken till hennes framgång: hon är som hennes fans, det är därför de gillar henne. Hon berättar varför hon är en tjej som de andra. Kristen Stewart (Los Angeles, 1990) har utseendet av en ikonisk person. Med bara 22, har hon kommit in i huden av flera legendariska figurer från det förflutna och nuet. Som Joan Jett i The Runaways (Floria Sigismondi, 2010), närmade hon punkrock av 70-talet till en ung publik. Med Snövit och Huntsman andades en samtida beslutsamhet att heroin av bröderna Grimm. Och som Bella Swan i pentalogy Twilight Saga blev hon Juliet av en ny generation. Nu, i On the Road, en anpassning av den legendariska roman av Jack Kerouac, spelar Stewart Marylou, den livliga reskamraten av Sal Paradise och Dean Moriarty. Och trots allt detta historia, är hon fortfarande en ung tillbakadragen flicka hitta sin väg till mikrofonerna för journalister och blixtar av fotografer, som hon förvånar-eller desconcerts-med sprängämnen ser. Med henne träffa FOTOGRAMAS vid filmfestivalen i Cannes, bär skådespelerskan en skjorta med den inre täcker av "Picture This" av Blondie (design av Dolce & Gabbana), svart mini-shorts, höga klackar och en orange Balenciaga skinnjacka. Där har ni det.

"Varje gång jag reda på det är mindre svårt för mig att stå framför en mikrofon," skådespelerskan bekänner med den snabba och hackig prata som har konverterats henne i perfekt utförande av post-ungdomar ångest. "För en tid sedan, jag orolig för mycket om att skydda min integritet och jag visste inte hur man markera gränserna. Med tiden har jag anpassar mig själv, släppa ut lite. Dessutom, allt förändras när man får marknadsföra något du tror djupt, eftersom med min roll i On the Road ". Stewart försöker projicera en fridfull bild: hennes ord och reaktioner är återhållsamhet, men hennes ungdomliga exploderar momentum i plötsliga utbrott av spänning, som när hon utbrister: "Jag tycker det är sååå löjligt när en aktör försöker att sälja sig själv som någon super intressant! Vissa människor slutar bara bli sin egen media produkt. Innan hade jag en fruktansvärd skam att människor kunde se mig på det sättet, så det är därför jag alltid tenderat att visa tight. "

Lär dig att tappa kontrollen:
Som med de flesta av de unga amerikanerna, var romanen On the Road för Kristen Stewart en spegel där att dumpa hennes längtan tonåren. "Jag har alltid identifierat med karaktären av Sal Paradise, som är mestadels en observatör. Jag är inte den typ av person som öppna vägar. Jag är inte en naturlig ledare. Men parallellt, vaknade romanen lusten i mig att växa bortom mina begränsningar, för att vara lite mer som Dean Moriarty eller Marylou. " Således, filmen regisserad av Brasiliansk Walter Salles har gjort Stewart komma under huden på hennes tidigare själasörjare. Många människor har fått intrycket att Marylou användes nästan som ett objekt för de andra karaktärerna, men i verkligheten fick hon så mycket som hon gav. För skådespelerskan, är nyckeln hur tecknet skrattar. "När Marylou skrattar, gör hon i en expansiv och generöst sätt, hon vill ge och ge för henne att få mer och mer. Men jag brukar skratta inåt in i mig själv . Att lilla skillnaden identifierar två mycket olika förhållningssätt till livet, " Stewart avslutar. Dessa tecken skillnader gjorde Stewart tvekade när du närmar till karaktären av Marylou. "Jag var orolig över att inte kunna tappa kontrollen och låta det gå. Tur att jag fick det " (skrattar för sig själv). "Jag brukar misstro mot aktörer som skryter om att en karaktär har förändrats dem som människor, men det är sant att ibland ett tecken kan avslöja en del av dig själv som doldes. Tolkning Marylou har visat mig att jag kan vara som henne. " I denna promenad på den vilda sidan av livet, hade Stewart att montera en fiktiv trio med skådespelare Sam Riley och Garrett Hedlund. "I verkligheten var trion scenen enklare än de andra sexscener som var mer intim och . intensivt Det var en av de första scenerna vi sköt och var besatt av att prata som den riktiga Marylou: Jag ville imitera tal som de hade på 40-talet jag var så orolig över hur min röst lät som jag nästan glömt att jag var hälften. naken! "

Den berömmelse och Twilight
Det finns några unga skådespelerskor som har upplevt fläkten fenomen så intensiv som Kristen Stewart har. Vad tycker skådespelerskan om legion av anhängare som idoliserar henne innerligt? "Kändisar brukar placeras på en annan nivå än resten av folket, men jag skulle vilja berätta för mina fans: Du älskar mig eftersom vi är lika vi! är lika "!

Meddelandet kunde läsas som ett rop på hjälp: det ska vara lätt att leva under vakande ögon fansen ... och paparazzi. Under tiden från den ifrågasatte altaret som erbjuder berömmelse, känns Kristen Stewart något ansvar mot sina anhängare? Skådespelerskan förefaller försiktiga. Är medveten om att Marylou i On the Road-en tjej ivriga att uppleva den andliga och sexuella frihet-är inte en exemplarisk karaktär i traditionell bemärkelse: "Folk är fria att välja sina förebilder jag tror att om du inte är. gammal nog att se och förstå en film som denna, bör du inte se det. " Och på tal om fans, är det omöjligt att inte se tillbaka och minnas bortgången av Stewart genom att virvelvind tonåring som var The Twilight Saga. "Jag minns tydligt det ögonblick då jag insåg att det skulle vara mer framgångsrik än jag väntat, " säger skådespelerskan. Det var på Comic-Con San Diego 2008: "Jag förväntade ett intimt möte med fansen, var jag övertygad om att jag hade huvudrollen i en konstig liten film Och så plötsligt dök 6.000 anhängare absolut hängivna Det var överraskande och chockerande.!." En stjärna var född.

(Svensk översättning via Google translate)
 
Källan

Kommentarer

LÄS INNAN DU SKRIVER:
* Det finns unga läsare så vårdade ord.
* Jag gör mina egna desiger.
* Jag har INGEN kontakt med Kristen eller Rob.
* Vill du göra affilate byte? Mejla/skriv en kommentar.
* Du är aldrig anonym, alla har en IP-adress som kan spåras.
* Tipsa gärna om blog awards/ tävlingar.
* Nu kan du kommentera.


Ditt namn:
Komma ihåg??

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentaren:

Trackback

slide show