Tara Swennen pratar om att styla Kristen inför MET galan

Från StyleCaster : När det var dags för den röda mattan på gårdagens Met Gala, hade vi en lista över personer som vi kunde inte vänta med att se-och Kristen Stewart var definitivt en av dem. Den 23-årige stjärnan dök upp (tyvärr utan Robert Pattinson) i en glamorös röd jumpsuit från Stella McCartney, och blev genast en av nattens standout stjärnor.
 
Naturligtvis var vi tvungna att rådfråga sin mångårige stylist, Tara Swennen-som också klädd Teresa Palmer i Diane von Furstenberg för den stora natten för att få full scoop. Swennen och K-Stew har arbetat tillsammans sedan skådespelerskan var 14 år, så det är ingen överraskning att hon har några bra inblick i A-Listers omdiskuterade stilkänsla. Nedan Swennen rätter på vad som krävs för att utforma en sådan stor händelse, liksom Stewart mode evolution, och en trend att "Twilight" skådespelerskan vägrar att prova.
 
StyleCaster: The Met Gala är modevärldens största natten. Hur förbereder för röda mattan annorlunda än andra? Tara Swennen: För både Kristen Stewart och Teresa Palmer, började vi om en månad ut genom att räkna ut vem de skulle med. Vi älskade idén om Stella McCartney för Kristen eftersom hon inte har gått med en tjej innan, så vi hade vår stund girl power. Teresa gick med Diane von Furstenberg, som var en organisk passform samt. Jag trodde aldrig att båda mina flickor skulle hamna i röd spets för en punk tema gala! Med Kristen, gick vi över skisserna via e-och det var ett enhälligt beslut om att vi verkligen gillade jumpsuit. Stella hade gett oss möjlighet att göra det i svart eller grönt och tranbär röda färgen som vi slutade gå med. Kristen gick fram och tillbaka mellan den röda och den gröna och vi bara bestämde vi älskade det. Hennes hår är lite rödaktig just nu, så vi trodde att det skulle komplettera det väl.

(...)
Med Kristen gjorde vi vår koppling via Skype med Stella. Så det var riktigt kul att göra det-och de är goda vänner och har träffats tidigare i London, så det var riktigt trevligt. Det var bara att se till att varje nyp och tuck gjordes ordentligt. Hon hade en representant från LA och en skräddare vi båda används.
 
Hur kom temat och firandet av "Punk: Chaos till couture" utställning påverkar din styling?
Det viktigaste för mig är att tjejerna känner sig bekväma och i sitt rätta element. Med Kristen, var temat perfekt för henne, det är därför vi trodde byxan var ganska coolt och annorlunda från en klänning. Den pantsuit var definitivt hennes tolkning av punk. Jag visste en hel del skulle vara hår och makeup, eftersom Kristen inte shoppa så mycket, så det måste vara i kläder liksom skönheten. Kristen har inte henne hål i öronen eller något så jag försökte lägga en dubbade häl för lite av en punk kant.
 
Med tanke på hennes kärlek till Converse, en massa människor som förväntas henne att bära dem i går kväll med tanke på temat. Visste ni diskuterar att göra det?
Nej! Du skulle har trott att det skulle ha hänt. Det är därför jag älskar henne! Varje gång du tror att hon kommer att göra något, kopplar hon upp det. Det var mer än punk glam.
 
Hur har ni sett Kristens stil utvecklas på och utanför röda mattan?
Av den röda mattan, den tjejen är beprövade och sant när det kommer till hennes utseende. Hon älskar att vara i T-shirts och jeans och Converse och hon har gjort det sedan hon var 14. Jag är så glad att hon går för det på röda mattan, men hennes sanna stil på en dag-till-dag basis har bott exakt samma och jag älskar det om henne. Hon inte känner behov av att följa trender. Såvitt på röda mattan, började jag med henne när hon var 14, hon blir en kvinna eftersom jag har känt henne och verkligen komma i sin egen. Hon är mer och mer modiga och tar risker varje år. Jag har blåst bort i sista "Breaking Dawn" press turnén när hon lät mig göra allt detta stora grejer och var okej bär mycket riskfyllda bitar. Jag tror att hon verkligen är kommande in i sin egen med hennes mode. Jag älskar henne för att hon är så beprövade-hon vet vad hon gillar. Det finns vissa saker som hon inte kommer att göra-Jag respekterar att hon har saker hon vet om sig själv, och hon vet att hålla vad som fungerar.
 
Vad kommer inte Kristen bära?
Förra säsongen var det så roligt eftersom de kallade oss i The New York Times [att] Kristen hade slags slå varje trend förra året med undantag för peplum! Hon är inte ett fan av peplum. Jag försökte med 20 peplum klänningar i år, och det var inte att hända! Jag försöker få henne till den höga halsen polotröja sak. Jag försöker pressa henne.
 
Hur du och Kristen känner gårdagens Met Gala ser jämfört med tidigare år?
Jag tror av de fyra gånger hon har gått, har detta varit min favorit look-men det är inte att säga de andra inte var 't långt efter. Den Balenciaga förra året hade en punk inslag också, hon älskade att man liksom. Jag älskar klänningen de Proenza Schouler pojkarna gjort för henne under 2011. Jag tror det var bara riktigt roligt i år med henne samarbeta med en tjej eftersom det har varit killar hela tiden. Hon var mycket engagerade, vilket var bra, så jag tror att hon verkligen haft det. Hon älskade tanken på att glida handen i fickan! Hon kunde vara en del av designprocessen.
 
Översättning: Google translate
Källan

Kommentarer

LÄS INNAN DU SKRIVER:
* Det finns unga läsare så vårdade ord.
* Jag gör mina egna desiger.
* Jag har INGEN kontakt med Kristen eller Rob.
* Vill du göra affilate byte? Mejla/skriv en kommentar.
* Du är aldrig anonym, alla har en IP-adress som kan spåras.
* Tipsa gärna om blog awards/ tävlingar.
* Nu kan du kommentera.


Ditt namn:
Komma ihåg??

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentaren:

Trackback

slide show